måndag 26 juli 2010

Småskavanker


Lite bakslag, men efter den klassiska träningstegringen så fick jag fruktansvärt ont i min häl. Eftersom jag har semester, tänkte jag att det är hög tid att åtgärda detta.

Jag ringde ner till Kupolen, här i Klippan, men de hade en lång väntlista. Däremot blev jag rekommenderad att besöka kiropraktikern Dennis Johansson (http://www.capiocitykliniken.se/Mottagningar/Skane/Klippan2/Klippan/fdgdfgdfg/Kiropraktor/), Dennis konstaterade ungefär vad jag själv hade kommit fram till och ringde direkt till Jan Nilsson på Kupolen, fick tid direkt på morgonen dagen efter.

Efter lite analyser av Jan, så är det slemsäcksinflammation, eventuell strukturella påbyggningar, dvs att skelettet har byggts på. Blev upptejpad enligt bilden, för att dra ner svullnaden.


Jan känner lite folk, dels i Helsingborg och dels i Halmstad som skall få titta på skadan.

Jag fick springa lite på löpbandet, utan och med skor, där Jan kunde konstatera att min löpskolning ifrån Lomma FIK fortfarande sitter kvar. Och att jag hade ett grymt ekonomiskt löpsteg.

Bilden till höger har jag lånat ifrån http://www.fothalsan.se/fotskada/skadx.htm . Riktigt bra sida som beskriver olika typer av skador som man kan råka utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar