söndag 3 april 2011

Lördag Terräng DM Ystad

Lördag och vaknade upp med förkylningssymptom. Men jag stack ner till Ystad ändå och sprang Terräng DM. Kändes inte alls bra i kroppen när jag joggade upp. Men fick iallafall ihop drygt 2 kilometer. Gjorde lite streatching och några koordinationslopp. Pratade lite med Fredrik och Rolf innan start. Tog det lite lugnare i starten, för det skulle bli lite trångt direkt efter nästan. Hade Ove inom synhåll hela loppet, strax innan varvningen så var jag bara någon sekund efter. Varvade på 16.45 enligt Rolf. En kilometer in på andra varvet sprang Per ifrån Björnstorp om mig, normalt brukar jag vara lie snabbare än Per. Per fick några meter tillgodo som utökades något men som jag plockade in strax innan målgång. Tyvärr hade jag ingen ork att spurta om honom. Enligt preliminär resultatlista så kom jag sexa, men på listan som publicerades på nätet är jag sjua. Tog in några sekunder på Ove om man jämför med Helsingborg. Fin bana som Ystads bjöd på, men jag tyckte nog ändå att banan i Helsingborg passade mig lite bättre. Joggade ner lite med Bosse ifrån Björnstorp. Bosse tyckte att, om man tittade på kroppsbyggnad, att jag kanske bättre passar för kortare distanser. Har ju faktiskt blivit bättre resultat på kortare, vi får se. Just nu känns det lite som när man började med bilracingen, men åker med och bromsar när framförvarande bil bromsar. Lite så med löpningen nu, borde ha tagit tag i löpningen och spurtat om Per.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar