söndag 15 augusti 2010

Falkenberg stadslopp


Tagit lite tid innan jag har kunnat skriva om detta lopp. På fredagen hade jag en helt otrolig tandvärk, sov inte mycket på natten. Kändes helt ok när jag vaknade på morgonen, så jag bestämde mig för att springa ändå. Tog tåget upp till Falkenberg, spanade in innan var Falkenbergs Sparbank fanns, det var nämligen här som man skulle hämta sin nummerlapp. Problemet var bara att tågstationen var flyttad. Men jag hittade en buss som tog mig in till centrum.

Har ju som alla läsare vet, bekymmer med min höger häl, så jag tog det lugnt med uppvärmingen, sprang 2 km, streatchade, nöte upp Lena, som skulle heja på mig. Gjorde ett par kordinationslopp lite försiktigt, hejade på Johan Larsson och önskade honom lycka till.

Strax innan start, smög jag mig in i startfållan, strax efter den seedade gruppen. Startskottet gick och jag öppnade relativt lugnt, hade 3.59 på min klocka (som jag startade när skottet gick, men loppet hade startmatta så tiden räknades först när jag passerade denna). Kändes väl helt ok, vi sprang över bron första gången och sedan igenom centrum på kullersten. Andra km var lite mer ojämnd, gick lite mer upp och ner, hade enligt klockan som bäst en hastighet av 3.05/km men en snitthastighet på 4.12 . Sak samma på nästa km som tog oss ner till åkanten, som vi sedan skulle följa några km, innan det var dags att svänga bort mot utkanterna av Falkenberg.


Mellan km 5 och 7 var det helt otroligt tråkigt att springa, hade svårt med tempot, hög puls. Plockade en svamp och hällde över huvudet. Hade över 180 puls på detta parti. När vi passerade km 7 så viker banan tillbaks igen, längs åkanten. Här kändes det bättre igen, men fortfarande väldigt hög puls och orkeslös. Över bron igen och tillbaks mot centrum och målområdet. Lyckades få på en halvhjärtad spurt. I mål på 44.57 på min klocka och 44.54 som officiellt resultat. Hade hoppats på en betydligt bättre tid. Joggade bort till omklädningsrummet som nerjogg, hade lite ont i vaden.

Pratade med Johan i omklädningsrummet, käkade en god sallad tillsammans med Lena.

http://connect.garmin.com/activity/42645287

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar