söndag 15 augusti 2010

Kullaloppet


Jag och grabbarna fick lift av en kompis, i utbyte mot att jag vissa lite av skåne och framförallt Österlen. Och det gjorde jag gärna, så det blev en snabbtur genom ett riktigt varmt Skåne. Ner till Simrishamn och ett trevligt dopp i vattnet. Vis av erfarenhet av kallt vatten, så hoppade jag aldrig i. Men killarna badade. Men de tyckte att det var riktigt kallt. Stranden är lite speciell om man jämför med hur det ser ut på västra sidan av Skåne. Består mest av småsten.

Loppet skulle gå i Rörum, på ett dansbana som heter Kullen. Liknande dansbana finns även utanför Ankarsrum. Mitt ute i skogen fanns dansbanan och det var oxå här som loppet skulle gå. Kort- och långlopp, dvs runt 5 km och 11 km. Jag valde att springa 5 km, måste få upp flåset lite. Träffade Johan och snackade rätt länge med honom om träning och upplägg. Träffade även en kille, från Björnstorp, som jag inte uppfattade namnet på, men som sprang i ett par Converse!!!

Bägge loppen startar samtidigt, riktigt trevligt. Ena gruppen åt ena hållet och den andra gruppen på det andra hållet. I samma lopp som jag, dvs 5 km, startade även Kjell-Erik Ståhl. Första km gick rakt upp i en grusbacke, detta var underlaget hela loppet i princip. Banan gick rakt upp i 3,5 km, sedan vara det nedför de sista. När jag joggade upp, sprang jag de sista 3 km, så jag visste att jag skulle få ett lätt resa hemåt.

Tog det lugnt backen upp, följde Ståhl, lite på avstånd. Men sedan när det jämna ut sig så drog han ifrån. Öppnade på 4,23 första km men med fortfarande låg puls. Sprang de 5.1 km på 23.17 officellt. Ståhl hade 21.56. 19 plats av 92 startande. Hade riktigt trevlig "fight" med två tjejor och en kille ifrån Ystad, där vi turades om att dra uppför backarna. Tävlingen kan jag verkligen rekommendera!

http://connect.garmin.com/player/43404253

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar