tisdag 7 september 2010

Distanspass






Upp som vanligt halvfem och käkade frukost, fyllde på med 50 cl vatten. Jobbade lite med kurs jag skall hålla onsdag till fredag i Malmö. Kallade på Viking halvåtta och fick iväg honom till skolan.




Möte upp Jan vid Elfdalen, vanligt distanspass stod på tapeten. Hade bra tempo de 2,5 km från Söndraby hit, faktiskt nytt litet personbästa. Körde på rätt så bra och låg med god marginal under 5 min/km. När vi kom ut på åkrarna, efter en liten runda i skogen, var jag tacksam över att jag sprang i mina tights. Blåste ordentlig motvind, men det blev lä hela biten förbi Vasasjön. Jag körde på lite extra här, innan vi svänger in på kostigen, här är det svärt att hålla ett bra tempo, dessutom så gick skobandet upp halvvägs in i skogen.




När vi kom ut igen på Bihangsvägen, drog vi upp farten igen. Höllt ett raskt tempo hela vägen ner till Söndraby.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar