torsdag 30 september 2010

Intervaller 300-200-200-300 x 3 Åbyvallen


Hösten har slagit till på Åbyvallen, Åbyvallen var värd för dagens andra pass. Passet bestod av intervaller, 300-200-200-300 x 3 med en minuts stående vila mellan intervallerna och 4 minuters stående vila mellan seten.

Tänkte prova att springa med Lunargliderna, då jag har fått ont i fötterna av att springa med tävlingsskorna. Jämfört med Heleneholms IP, som jag sprang på i måndags, så känns Åbyvallens banor betydligt hårdare.

Innan intervallerna, var det dags för 4000 meters uppjogg, dvs 10 varv. Körde av dessa med 5 minuters tempo.



Blir ju alltid väldigt jämnt tempo, dippen i diagrammet ovan var när jag knöt vänster skon på höjdhoppsmattan, ler! Efter uppjogg lite streatching och 3 st koordinationslopp och två st med kick.

Hade bestämt att jag skulle ligga på ca 1.09 på 300 meter, lite snabbare på 200 meter, kanske ner mot 38-36 sek.
Blev ganska jämnt, både vad det gäller 300 m och 200 m intervallerna. Tittar vi på graf nedan, så kan man se att jag återhämtar mig ganska snabbt.


3 km nedjogg, ganska så jämnt tempo även här, sedan cyklade jag hem till Söndraby.




Trevligt pass, nu får vi se vad vi kan hitta på imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar