onsdag 29 september 2010

Minnen från en svunnen tid

Karnevallsloppet mellan Malmö och Lund, mitt första lopp. Halvmarathon, start vid SDS-huset. Sedan sprang man via Lomma, till Lund. Bilden är tagen i Lomma. Ingemar Johansson var med, men tror inte att Floyd sprang. Sprang i vanliga inneskor från Adidas, kunde knappt gå på flera dagar, men det gav mersmak.

Efter målgång, Malmö Marathon. Mitt andra lopp, Dick och jag sprang ihop större delen av rundan. Två varvs bana. Tror vi kom i mål på 4.58 någonting. Var jobbigt, extremt jobbigt. Hade bytt upp mig till mina första löparsko från Nike.

Kraftverksloppet, Barsebäck. Målgång, var inte så långt efter juniorerna i Lomma FIK. Förstod nog att jag hade en viss talang för detta med att springa.



Bilen är tagen utanför Åkarp, en annan halvmara, detta lopp hette Lunkloppet, start i Malmö vid Segevång, mål i Folkets Park i Lund. Gick riktigt fort, tror jag kom in på höga 1.16, hade fyra fem halvmaror på 1.17 - 1.16. Några veckor senare, slog jag till i Göteborg, med 1.15.03 .



Här varvar jag i Rosengårdsloppet, 10 km. Hade 15.30 på 5 km. Ledde från start till mål. Hade skada i ljumskarna, som tillslut fick mig att sluta. Gjorde fruktansvärt ont när man tränade, men i fullfart gjorde det inte alls ont.




Målgång, strax över 33. Sprang ensam större delen av loppet, var en motionär som försökte hänga på första km, men jag hade runt 2.45 så han fick ge sig ganska omgående.


Vann faktiskt allt i denna tävling, loppet, 5 km och sedan första priset i lotteriet. Pokalen står numera hemma hos Stefan Malmros, Stefan gjorde comeback året efter och vann tre år i rad. Men första namnet på pokalen är MITT! hiii!


Sprang långa SM i terräng i Beijers park, gick snabbt, 3.20-30 ändå låg jag där bak och härvade.



Efter målgång i Lommaloppet, Göran Hägerfjord i mitten vann, jag kom tvåa (till vänster) och Rickard Thorsén kom trea.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar