fredag 18 februari 2011

Lördag morgon Prerace preppning

Rikigt kallt igen, över minus tio strecket, i Paradiset. Varit uppe en stund, snart dags att ta tåget in till Helsingborg och sista IVDM för denna säsong.

Har tre scenario vad det gäller 800 meters loppet. Som jag ser det är vi tre stycken som gör upp om bronset. Om jag fegar och lägger mig i rygg på Bert, så kommer han att sprurta förbi mig sista varvet. Tar jag rygg på Ove, så kommer han att öppna fort så det blir mjölksyra de sista två varven. Sista scenariot är att jag själv öppnar raskt, runt 16 sekunder första 80 metrarna, sedan runt 34 på första riktiga varvet, maska bort de två mitt varven, för att sedan försöka göra under 40 sekunder på sista.

Kula, lite mer ovisst, bra andra stöt, och jag kan ligga på bronsplats. Vi får se när vi har facit i hand i eftermiddag.

1 kommentar: