måndag 7 februari 2011

Måndag 2 pass morgonjogg + kort intervaller med KFK



Måndag, 2 pass, först morgonjogg sedan kortintervaller med KFK. Först löpning ner till Sågen, där jag möte övriga. Därefter den vanliga 5 kilometers rundan.


Första backintervaller är alltid jobbigast, bara att jobba sig igenom, gick relativt bra. Är lite seg i benen.



Första omgången intervaller, 6 x 3 stycken lyktstolpar med en lyktstolpe joggvila, gick riktigt hyfsat.

Försökte köra av dem i ett jämnt tempo. Som sagt, det kändes rätt så bra i benen. Körde tillsammans med Albin och Simon.


Hade rätt så samlade tider tyckter jag. Körde inte riktigt på max, kände lite i vaderna.














Efter två minuters ståvila, körde vi nästa omgång av intervaller, tillbaks igen till utgångspunkten. Lite jobbigare denna omgång, då vi hade motvind.

Försökte köra av dem i ett jämnt tempo.
Tog rejält på vaderna, var ordentlig motvind hela omgången.
Hyfsat jämna tider ändå tycker jag.

Efter lite vila, var det dags att köra resterande av backintervallerna, blev två stycken med medvind och en med lite movind.
Alla tre under 4 minuters tempo, nog första gången som det hände.
Efter backintervallerna, var det dags för lite löpskolning inomhus. Fyra till fem olika övningar som avslutade med 5 stycken koordinationslopp.
Efter detta, var det som vanligt, dags för jogg tillbaks till Söndraby. Helt ok träningsdag, lite över 2 mil totalt.

1 kommentar:

  1. Ska du till hallen ikväll Mats? Jag tänkte köra snabba 200:ar ikväll med 5 min ståvila imellan.

    SvaraRadera