torsdag 10 februari 2011

Torsdag Inget nytt från östfronten

Samma monotona träning, ler! Förmiddagsjogg blev sexan genom Elfdalen, gick hyfsat att springa. Lite snö fortfarande på sina ställen, lite träd som har ramlat efter stormen. Lite stel i benen och känner mig väldigt seg. Har nog lite dåligt blodtryck för tillfället. Krämpor som kommer med denna höga ålder.

Planerade hela dagen för att springa en runda i skogen på eftermiddagen. Men när vi var nere i byn, jag och Viking, så började det ösregna. Mörkret föll också ganska så snabbt, jag hittar rätt så bra i skogen, så det är jag inte rädd för, rädd är jag mer för vildsvinen. Så det blev att springa Ankarlövsrundan istället. Småväga uppåt, sedan vika av och grusväg hem i skogens utkant. Rätt trevlig runda, faktiskt.

Var lite segt i början, men när jag väl kom igång så gick det bra. Höllt lite bättre tempo idag än vad jag gjorde i går. Lite lättare att springa denna runda, den jag sprang igår, går upp igenom skogen.

Sist, ytterligare en bild ifrån 3000 meter, innan start som Ove har tagit. Man börjar bli rätt tunn, ler! Det är jag närmast kameran, det enda som har träningskor på sig.


1 kommentar:

  1. Tufft att springa så pass bra och ändå i träningsskor. Ska prova lite annan inställning på klockan vid nästa backintervaller.

    SvaraRadera