söndag 20 februari 2011

Söndag 2 lätta pass


Som avslutning på veckan, blev det två lätta pass. Bara drygt 8 mil, men jag var tvungen att ta en vecka med lite lättare träning. Var inte alls bra i mina ben. Men nu känns benen bra igen, mycket spring i dem.
Kvällsturen blev en lätt runda i skogen. Helt underbart att springa i solnedgången, genom skogen i Paradiset. Hade hoppats på att stötta på något vilt, men de är nog lite längre in i skogen.
Har inte sprungit denna runda sedan november, hela vägen fungerar, förutom tre- fyra kilometer innan Vedby, där det är rena isgatan på två till tre ställen. Var beckmörkt när jag kom hit, men jag vet var det är någonstans, så jag tog det lite lugnare på dessa ställen.
Underbar solnedgång som speglade sig i vattnet vid Bihangssjön, fortfarande is på Vasasjön, undrar när isen skall släppa.
Gott om granar som har ramlat efter stormen, men godset är ute snabbt och fixar till alla grusvägarna. Skönt egentligen att de ramlar, för de hör ju inte hemma här i Skåne. Men jag kan förstå att man vill ha lite ekonomi i skogsdriften. Stort sett alla träd som ramlar, när det är storm, är just granar.
Som vanligt, numera, låg och bra puls. Mellan 140 och 150 större delen av turen.

Morgonen pass, var en riktig nostalgitripp till mitt gamla regement. Gjorde större delen av värnplikten på T4. Sprang en runda på områden för att hitta mitt gamla logement, markan och de olika vägarna vi körde med våra ambulanser. Låg som ambulansförare, trevlig tjänst, mycket körningar med diverse olika fordon.

Trevligt att återse området, även om jag har varit här några gånger efter tjänstgöringen, bl a har jag sett en Peps konsert på området.


Av någon anledning, så utbildade man detta år, jag låg inne, två bataljonförbandsplatser. Den jag tillhörde behövde aldrig rycka in mer.

Blev strax under 20 kilometer, nästa vecka blir en tuff vecka, sista inför IVSM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar