söndag 13 februari 2011

Söndag Långpass och nytt dödsfall

Underbart väder i Paradiset, söndagmorgon och dags för mitt vanliga långpass. Tyvärr så överskuggades passet av att jag fick meddelande när jag kom hem, att min kära moster Märta hade avlidit.

Senaste månaderna har varit fruktansvärda, 4 stycken dödsfall, när skall det sluta. Mina föräldrar och Märta och hennes man stod varandra nära. Vi umgicks mycket när jag och mina föräldrar bodde på Nydala och de bodde på Augustenborg. Två stycken områden i miljonprojektet slutet av 50-talet och början av 60-talet. Många gånger som vi var i deras sommarstuga och de var i våran uppe i Höör. Nu är min far och hennes man borta sedan några år och nu även min moster.

En tanke till mina kusiner, vill jag skicka igenom cyberspace.

Själva passet var inte så mycket att orda om, sprang ner till Bruket först, sedan upp den vanliga rundan Gråmanstorp - vägen upp mot Stidvig. Vid fabriken tog jag av mot Penarp, sprang genom skogen och sedan tog jag av mot Bjärsgård. Sprang igenom skogen förbi Bihangssjön. Via Vedby tillbaks till Söndraby.



Stannade några gånger, drack lite vatten och tog lite bilder. De kanske kommer upp senare, men just nu har jag ingen lust att lägga upp dem.

Nu är det frågan om man vågar springa trettonde passet ikväll, eller man skall skippa det?

4 kommentarer:

  1. 13 är ingen bra siffra - skippa det!

    SvaraRadera
  2. Jo det har jag redan tänkt, ler! Tänt brasan, strax lite vin, sedan lite fläskfile i ädelostsås med ristimbaler

    SvaraRadera
  3. Ojojoj - det lätt gott! Enjoy!

    SvaraRadera
  4. Hej Mats, ja tungt igår att kasta med liten Mats =) skämt åsido, hittar inte din mail på din blogg. Skulle ju skickat bilderna redan igår kväll.

    SvaraRadera