söndag 6 februari 2011

Söndag 2 pass drygt 24 kilometer totalt

Vaknade i morse med lite träningsvärk och att vaden var helt bortdomnad. Men det är bara att bita i det sura äpplet, mina grannar är så vana vid att se en halt gubbe försöka springa, så de har slutat att förvåna sig.

Men efter ett par kilometer så kändes det bra igen i foten. Sprang en ny liten variant, där jag tog mig bort till Östergatan. Innan jag vände hemåt, förbi Elfdalen.

När jag kom hem gjorde jag streatching och lite tåhävningar. Sedan var det dags att köra igång med Voltaren-kuren.

Kvällsturen blev 17 kilometers rundan Nyslätt - Bruket - Stationen - Gråmanstorp - Bjärsgård - Vedby. Småduggade och blåste hela tiden, för att motivera mig, så satte jag på bastun. Skönt att ta ett bastubad efteråt med en kall öl.
Kände bara av vaden i början, sedan försvann smärtan. Men är så van vid det här, så jag tänker inte på det. Lite jobbig runda att springa i mörker, sista hälften går ju på vägar utan belysning, så möter man en bil så tar det lite tid innan man kan se igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar