lördag 5 mars 2011

Lördag Pass 1 Lätt bris i Paradiset

Underbart väder i Paradiset, var först lite tveksam om jag skulle sticka ut och springa eller ej. Är fortfarande förkyld och hängig. Gillar inte heller att springa längre pass om jag inte har hunnit äta frukost. Men så var det ju som sagt vädret, såg riktigt härligt ut. Så jag stack ut ändå, ner till Elfdalen, där jag möte upp de andra gubbarna. Idag var det Bengt, PeO och Micke som kände för att springa. Pratade lite med Bengt innan de andra kom och han hade ont i ett knä och jag sa att jag var förkyld och dessutom tävlingar imorgon, så jag tänkte ta det lugnt.

Första biten längs åkanten var det fortfarande halt på sina ställen, så det var inte så hög hastighet som vi sprang med. Passade mig perfekt, få lite distans utan att det påfrestar kroppen för mycket.

Men när vi passerade åkern och på väg förbi jaktstugan, så tänkte jag ändå att vi skulle kunna iallafall hålla 5.25 tempo i skogen. Detta höllt vi kilometer 5-8. Vid åtta kilometer så tryckte jag till lite extra med benen och kom in i någon sorts dvala, sprang och tänkte på hur jag skulle lägga upp strategien imorgon. Helt plötsligt så tuggade jag på 4.40-.30 tempo. Dock med lite högre puls än normalt. Sista långa becken efter Vedby kyrka, så exploderade jag. Brukar ligga strax under 5 när jag är som bäst. Nu var jag under 4.20 tempo.

Lite märklig utveckling av träningsrundan, men så kan det vara ibland. Känner mig fortfarande tjock i halsen och inte alls på hugget.

Nu skall jag ut i skogen och gå i det underbara vårvädret, sedan blir det lite lätt jogg i kväll, plus en timme i bastun för att mjuka upp "der Alters" ben.

Over and out from Rockey Mountains

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar