söndag 6 mars 2011

Söndag IVSM i Karlskrona


Adam med fru hade vänligheten att hämta upp mig i Söndraby, för transport mot Karlskrona och IVSM. Vi kom fram till hallen, lagom till avprickningen för 800 meter.
Tre kilometers uppjogg med lite streatching och löpskolning. Gjorde även fyra stycken koordinationslopp. Lite tidigare körde man igång 800 meters loppet. Anders Olsson stack iväg direkt med Anders Wifvesson och Ove Persson på andra respektive tredje plats. La mig sist direkt för jag ville inte dra denna gång. Andra varvet såg precis likadant ut, jag som avslutade får lilla tremanna klunga. Kurvan och rakan ut på tredje varvet så kom jag ikapp på Anders och Ove. Istället för att springa om direkt så lägger jag mig bakom, vilket kommer att straffa sig på upploppet. Alla tre kommer i mål inom drygt en sekund. Istället för silver eller brons så kammade jag hem zero. Lite orutinerat, skulle som sagt ha gått om direkt.
Varvtider: 38.26, 37.82, 40.88 och 39.55.
Liten förbättring på min pers, hade 2.36,8 manuell tid i Helsingborg, nu hade jag 2.36,20 eltid.

Två kilometers nedjogg med lite streatching, käkade lite lunch, en sallad som satt riktigt bra.

Några timmar att slå ihjäl, inte förrän klockan 16.55 var det dags för 3000 meter. 1,5 kilometers uppjogg som inte alls kändes bra. Kände mig helt orkeslös och trött. Men när jag bytade till mina Lunar racers kändes det lite bättre. Provade för med mina inlägg, men jag tyckte att skorna blev lite väl trånga. Pratade lite med Bosse om hur vi skulle lägga upp det. Bosse var sugen på 45 sekunders varv, kände nog lite grann att det var någon sekunder för fort.

Varvtider: 46, 47, 47 47 48, 47, 47, 48, 48, 48, 49, 48, 47, 47 och 46 sekunder. De två sista varven kan vara lite fel, glömde att trycka av.

Officiella tider: 48, 1.35, 2.20, 3,06, 3,54 (1000 m), 4.41, 5.30, 6.18, 7.06, 7.54 (2000 m), 8.43, 9.31, 10.19 11.03 och 11.49 .

Men sluttiden var iallafall 11.48,73 .

Förbättrade mitt inomhus pers med drygt 28 sekunder. Hade en liten svacka vid varv elva men tog tag i löpningen igen. Arne Mårtensson gjorde ett bra jobb med tidangivelse och glada tillrop!
Alltid lite tråkigt när man är ensam, men den skånska gemenskapet inom veteranfriidrotten är helt suverän! Trevligt var också att prata med Gunnar Durén och Mattias Sunneborn.

Joggade ner en kilometer och gjorde lite streatching.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mats, nu är jag trött i benen efter tävling och bilkörning =) Väntar på mina nya skor så jag kan ut och springa igen.

    SvaraRadera
  2. Du har jobbat på bra med! Vi tar en söndag, så skall jag bjuda på lite löpning och mat! Tack än en gång!

    SvaraRadera