tisdag 8 mars 2011

Tisdag 2 pass Morgonjogg och distanslöpning på kvällen

Morgonjoggen blev som vanligt "sexan", helt underbart väder idag. Men fortfarande lite blåsigt. På eftermiddagen var jag och Viking på Väla, köpte ett par jeans till honom och varsin gigantiskt Semla. Var ju Semla dagen idag! När Viking provade sina jeans, passade jag på också. Glödjande så har jag gått ifrån 36 till 29 i midjestorlek på Levi`s. Skall jag klämma ett par kilo till, sedan är jag nere på matchvikten igen.

När vi kom hem så velade jag mellan intervaller, backe eller inget pass alls. Det blev till sist ett distanspass, men kom inte ut förrän vid halvsju. Så hela grusvägen, lite mer än fem kilometer, fick jag springa i mörker. Dessutom trodde jag att jag skulle få lite skön medvind, men det fick bara på slutet, där skogen tar det mesta av vinden.
Känner till grusvägen ganska så bra vid det här laget, så jag undvek de flesta hållorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar