måndag 14 mars 2011

Måndag Intervaller med KFK säsongspremiär Åbyvallen

Som alltid, sprang jag från Söndraby ner till Sågen för att ansluta till de andra. Under dagen kände jag mig inte så kry, men efter två koppar kaffe så flög jag fram, genom Klippan ner till Sågen.

Sedan från Sågen till Åbyvallen, först lite löpskolning, sedan 20 x 100 meter med 100 meters joggvila. Gäller verkligen att ta fram pannbenet för att ta sig igenom alla dessa intervaller och att hålla uppe tempot. Alla ojämna intervaller hade vi en tråkig motvind.





Tyckte att jag kunde hålla uppe tempot utan att pulsen rusade iväg.
På så korta intervaller, gäller det att försöka tänka på löptekniken.

Men det blev lite snabbare på slutet.






Joggade sedan ner från Åbyvallen till Sågen, sedan från Sågen till Söndraby. Ett bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar