onsdag 2 mars 2011

Tre legendarer

Tre legendarer i ett snöigt Malmö! CM (Magnus Bergh) och jag delade oftast rum på Helenholms träningsläger och Pehr Carlberg är lillebror till Mats Carlberg som var min tränare i Heleneholm. Kört många intervallpass med Pehr. Då som nu så får han ta sikte på min bredda ryggtavla, asg!

Förutom träningslägren, så har jag inte tränat så mycket tillsammans med CM. Jag tränade mer med Stefan Edvardsson, Stefan Malmros (Pallas), Rolf Ohlsson, Hynek Svoboda och Tommy Persson.

Sista året i Heleneholm så var det mer Levin (kan det vara Tore), Annika Levins pappa som höllt i tränarrollen. Edvardsson och jag tränade rätt mycket tillsammans med Annika, som vid denna tidpunkt tillhörde svenska landslaget. Mycket fartlek i Pildammarna. Det man saknar nu, är framförallt, att kunna riva av ett distanspass på 18 kilometer på 4 minuters tempo i snitt, på sina ställen kanske vi var nere på 3.3o-40 tempo. Det var säkert 18-25 löpare som kom farande i en stor klunga. Lugnt tempo i början, alla låg och positionerade sig tills vi kom ner till hundklubben nere i Sibbarp. Där drogs tempot upp och bara höjdes till vi svängde ner i Slottsparken och ner i tunneln under Regementsgatan. Har ju beskrivit i ett annat inlägg mitt första träningspass med Heleneholm, det var just på en tisdag. Har nog aldrig varit så trött någon gång.

Jag har alltid varit en mardröm för mina tränare, ler! Haft egna åsikter och egna idéer om hur träningen skall ske. Det har kanske inte alltid varit den rätta melodin.

Enligt Erik Månsson, finns jag fortfarande med på Heleneholms adelskalender. Tyvärr så fick jag sluta pga ljumskproblem och sedan kom ju Lina och Sara. Tiden fanns inte riktigt till att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar