onsdag 9 mars 2011

Onsdag Vilodag besök på konsultholmen och rödtjut

Tog ledigt ifrån träningen för att ha ett antal möten nere i storstaden. Fyra möten inplanerade, tre av dessa blev väldigt lyckade. Ser ut som jag kommer att ha mycket att göra, men inte förrän i april. Jag måste snart få in lite jobb, annars får jag börja sälja av mina löparskor för att få in lite pengar.

Storstaden och blivit en riktig storstad, men hypermodern "metro", ler! Tunnelbanan i Stockholm har inget att hämta om man jämför med denna hypermoderna skapelse. Men varför kan man inte köpa några biljetter här nere?
Köpte lite billigt rödtjut, lite ost och vindruvor. Dricker vinet nu och äter lite ost, satt på en god brasa, ser en bra film på hemmabion. Och ute snöar det för fullt, ja ni läser rätt, kommit halv decimeter snö i Paradiset! Så det blir att köra morgonpasset i snö imorgon.


Liten bild ifrån igår, Viking och jag festade loss på Fastlagsbulle! Vi måste hålla lite koll på maten, inte för min del, mer för övriga familjemedlemmar. Jag behöver få i mig 4000 kalorier om dagen och det både märks och syns att jag inte har fått i mig dessa kalorier. Har tappat några kilo.

6 kommentarer:

  1. Semla - gott!
    Ost & vin - gott!
    Idag åt jag stekt fläsk med löksås och kokt potatis - det var oxå gott! Tänkte på dig då Mats; vad är det för kombination du brukar äta ihop med stekt fläsk?

    SvaraRadera
  2. Gottegris =) Gäller att du äter mycket semlor så som du tränar :-)

    SvaraRadera
  3. Eva, jag äter antingen fläsk med blodkorv och lingon, eller så blir det ungspannkaka med fläsk. Först fräser man fläsket, sedan häller man på smeten.

    Adam, jag var tvungen, inget roligt att springa i snö, när jag var i malmö tittade jag på löparlinné.

    Kan verkligen rekommendera Backwoods ifrån 2006, ladda ner den och njut av två timmar rysare i den katalonska skogen.

    SvaraRadera
  4. Löparlinné? vad var det för noe? jag måste träna lite styrka innan jag vågar springa med linné. Fan vad man har tappat muskler nu =)

    SvaraRadera
  5. Adam, skrattar. En löpare skall vara tunn o mager. Man skall kunna räkna revbenen på 20 meters avstånd, hiii! Muskler är bara i vägen, ler!

    SvaraRadera
  6. Vill ju inte se ut som en Kenyan, ha ha

    SvaraRadera