söndag 20 mars 2011

Söndag Två distanspass


Hade väldig värk i benen så sömnen var inte så god. Så jag ägnade natten åt att planera aktiviteter för min lilla firma istället. Kan man inte sova så får man göra något konstruktivt istället.
Tvivlade på att jag skulle kunna springa men jag kom ut vid niotiden. Men det kändes riktigt bra, så istället för planerade morgonjoggen så blev det ett distanspass i skogen istället. Väldigt mycket snö fortfarande i skogen, speciellt på de lite högre avsnitten. Sprang en runda som jag kallar för Mickes runda över granstigen. Gick riktigt snabbt på slutet.
Tror att jag har fått en obalans i mina muskler, så jag får försöka att träna lite mer coremuskler.
Gjorde lite längre streatching än normalt.
Har problem med bägge benen, från vaderna upp till lårmusklen. Bägge knäna värker, både insidan och utsidan.
Viking gjorde debut i Klippans innebandyklubb, fruktansvärt spännande match där killarna, två gånger, hämtade in tre måls överlägga, för att till slut förlora med udda målet. Tack vare att domaren inte uppmärksammade begäran om time out från deras tränare. Men så är det oftast, tyvärr! Nu vet jag att det precis som i fotbollen är svårt att få fram domare, men om man tränar två till tre gånger i veckan, så har man rätt att kräva lite av domarna.
Nåväl, jag kom ut först vid halvåtta tiden. Problemet var att jag behövde springa 15 kilometer för att nå upp till 10 mil, ler! Så jag sprang en runda runt Klippan, plus lite konstiga val i villaområdet för att få ihop 15,6 kilometer! Men det gick, kändes bra i början, men på slutet hade jag lite ont i knäna.

Blev en hysterisk jakt på kilometer över helgen, då jag hade bekymmer med mina ben under veckan och inte kunnat tränat som jag planerat. 56,8 kilometrar lördag och söndag, 43,98 kilometrar i veckan. Hade planerat att få till lite mer distans inför stundande marathonlopp.

2 kommentarer:

  1. Ja den där kilometerjakten känner jag igen, haha.
    Hoppas benen känns bättre idag :-)

    SvaraRadera
  2. Blir tuffa helger! Bra du kör mycket backar =)

    SvaraRadera