söndag 27 mars 2011

Söndag Helsingborgs Terränglopp 8 km Deltävling 1 i Veterancupen

Söndag och dags för Helsingborgs terränglopp som är säsongens första deltävling i Veterancupen. Hade stämt upp med Valdemar, min äldsta son, i Ramlösa för promenad bort till tävlingsområdet. När jag satt på tåget, kom jag på att jag hade glömt min pulsklocka, ridå! Ler! Fick sms:a till Adam som tog med sig en klocka så jag iallafall kunde ha koll på första kilometern. Hade sovit jättedåligt på natten, så jag kände mig inte helt rask, tittade man lite i startlistan för gamlingarna, så hade det kunnat bli en bra start på veterancupen. Värmde upp med Erik Månsson Heleneholm och en annan ifrån hans klubb, banan gick som en åtta och varje del var cirka två kilometer. Så vi sprang den ena halvan motvarv så vi skulle träffa på loparna som sprang den korta banan. Såg att Erik ifrån Klippans FK ledde och hade ett bra försprång, men fick ge sig i den sista backen. Sprang själv sedan den återstående biten av banan, ville ha lite kontroll på mördarebacken, ler! Vi sprang 8 kilometer, dvs två varv på banan. När starten gick så tog jag det lite lugnare, hade lite kontroll på Ove, som öppnade snabbt som vanligt. Hade Erik inom synhåll, hela första varvet till stora backen. Varvade på runt 16.40, var nu kanske 20 sekunder efter Ove. Hela sista varvet kämpade jag för att komma närmre, men i sista backen så tog det nästan slut och fick ge upp kampen. Men det blev en nionde plats i resultatlistan för min klass och snabbt räknat 19 poäng i cupen. På kvällen blev det U:et som straffrunda!

1 kommentar:

  1. Ser redan fram emot nästa tävling =) har du sprungit ryssbergsloppet någon gång?

    SvaraRadera