torsdag 3 mars 2011

Torsdag 2 pass Förmiddagsjogg och intervaller på kvällen inomhushallen

Torsdag, dags att få lite speed igen. Morgonens jogg gav ingen indikation på att jag överhuvudtagit skulle kunna springa snabbare än en igelkott. Men det blev iallafall sexan till lite god tekno.

På kvällen tog jag bussen in till inomhushallen, Adam hade lämnat återbud, så jag fick köra intervallerna själv. När jag kom in i hallen träffade jag på Stellan, så det blev en liten pratstund med honom och hans fru, innan det var dags att köra igång uppvärmningen. Hade tänkt testa in samma uppvärmning som jag skall ha på söndag. Så det blev fyra kilometers jogg, med stegrad fart. Fem stycken koordinationslopp, lite löpskolning.

Hade bestämt mig för att köra lite mindre intensivt idag, 1 x 540 m - 400 m - 300 m - 200 m . Första omgången, fick jag en chock när jag såg tiden på första varvet, 36 sekunder, så det var bara till att hålla i tupén. Sprang in på 1,54 dvs sju sekunder snabbare än förra veckan.

Efter två minuters ståvila, körde jag igång nästa, 400 meter, första riktiga varvet på 37 sekunder, tog det lite lugnare på sista, som klarades av på 39 sekunder.

De två sista intervaller, gick på de tider som jag hade bestämt mig för. Kändes riktigt bra hade bra klös i benen.

Efter tio minuters vila, körda jag igång ett set flytintervaller, med spikskor. Tog det medveten lugnt i början, för att orka med alla. På tredje flytintervallen, så sprang jag snabbare än mitt personbästa på 60 meter, alltid något, ler!

Joggade ner två kilometer, gjorde lite streatching, innan det var dags att ta bussen tillbaks till Rocky Mountains.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Mats, här hör jag fortfarande Dunka Dunka musiken efter 2,5 timmar på Wallmans. Men tror vi nådde ut ganska bra med marknadsföringen idag. Plus en helsida i Nöjesnytt =) Vi ses på Söndag!

    SvaraRadera