måndag 21 mars 2011

Måndag Korta intervaller med KFK 20 x 100 meter

Måndag och dags för intervaller med KFK. Hade ont i benen så jag var lite skeptisk till att springa intervaller, men jag ville försöka. Sprang ner till Sågen, där jag anslut till de andra. Riktigt våraktig i Rockey Mountain idag. Vi sprang ner till Åbyvallen och innan intervallerna körde vi lite löpskolning.

Intervallerna bestod av 20 x 100 meter med 100 meters vila. Det vlåser alltid på Åbyvallen, denna dag var det motvin på bortre långsidan. När jag tittar på tiderna, ny i efterhands så gick det ju relativt bra. Men när jag sprang dem så tyckte jag det gick tungt.

Men det var bara att bita i, bra mentalträning! Tycker det är en riktigt jobbig variant på intervaller, ler!


Joggade ner med trevligt sällskap en bit, det var Rolf och Lars som följde med en bit mot Söndraby.

2 kommentarer:

  1. Mats, har du sprungit Hbg terrränglopp innan? Har du någon karta sparad isf? Skulle vilja se hur banan är upplagd.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Adam, nejdå men alla trglopp har backar, men går det uppför så går det nedför!

    SvaraRadera