torsdag 17 mars 2011

Torsdag Paulo Roberto och tidsintervaller med KFK

Först tog jag bondlurkexpressen (Pågatåg - Öresundståg) till storstaden, dags för ett trevligt arrangemang som ViridisIT hade, virtualiseringsdagen. Var trevligt att träffa en massa gamla kollegor och höra på intressanta dragningar. Överlägset bäst var ett föredrag som Paulo Roberto höllt, där han först chockade åhörarna genom att berätta att han var lite skärrad, eftersom han under natten hade blivit mordhotat. Men efter ett tag så sken Paulo upp i ett leende och sa att han hade blandat ihop sin person med personen i en film som man håller på att spela in. Perfekt sätt att fånga publiken. Kan vara värt att lägga i verktygslådan!

Åkte ifrån så att jag kom hem lagom till att ta på träningskläderna och springa och möta de andra i KFK. Idag skulle vi köra tidsintervaller på Elljusslingan. Under uppvärmningen kändes det inget bra, fortfarande väldigt trött i benen och värk. Trots att jag inte tränade alls igår. Hade dessutom ont i bägge vaderna.


Mycket undanflykter hiii! Dessutom så började det hagla när det var dags för tidsintervallerna. Var riktigt svårt att springa nedför, men la upp strategien på så sätt att jag lätt Rolf sticka iväg nedför och sedan försöka jobba ikapp istället när det gick uppför. Snart dags för Helsingborgs Terränglopp som bjuder på massor av backar!


Nerjoggen gick lite tungt, men jag tog mig hem. Prövade en liten ny sträcka, men denna bit var väldigt hal. Som vanligt lite streatching när jag kom hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar