tisdag 22 mars 2011

Tisdag 2 pass Förmiddagsjogg och backintervaller på kvällen

Förmiddagsjoggen inte så mycket att orda om, kom ut lite sent i det fina vädret. La till en sväng om på elljusspåret innan jag tog den vanliga rundan. Lite stel i benen, men det känns underbart med de varma vindarna.

Kvällens pass blev backintervaller i backen ner till ån vid Elfdalen. Lokalbefolkningen kallar den för mördarebacken, vi löpare kallar den för mjölksyrebacken, ler! Mitt första Sylvesterlopp fick jag gå två gånger i denna backe, innan jag var i mål.

Först sprang jag en runda i skogen, blev litet äventyr för jag hittade inte den stig som jag hade tänkt ta, så jag fick springa tvärs igenom skogen, inte det lättaste när det blev mörkt och dessutom hade de nyligen skogat. Men jag kom lyckligt fram till grusvägen som jag skulle följa ner till dalen. Fick några skråmor, men det hör till.

Började nere vid vron, så man får några meter plan mark att accelerera på, sedan är det bra stigning upp till hembygdsparken, där jag vid ett träd vänder runt och springer samma väg tillbaks. Just för att simulera uppförbacke och när man har mjölksyra kunna ösa på nedför. Det blev 4 x 540 meter med två minuters ståvila. Hann bli riktigt mörkt, så det gällde att ha höga knä när man sprang uppför.


Nedjogg blev jogg tillbaks till Söndraby. Imorgon är det planerad vila, åker till Stockholm med nattåget, lite möten i huvudstaden, sedan tillbaks till Söndraby på eftermiddagen.

2 kommentarer: