söndag 17 oktober 2010

Eslövsloppet


Tog buss till Hässleholm, sedan tåg till Eslöv. Kom fram i god tid som vanligt. Efteranmälde mig och pratade som vanligt med funktionärerna. Johan från IFK Lund pratade jag som vanligt lite längre med.

Sprang 3,5 km som uppvärmning, velade mellan att ha långkalsonger eller inte. Valde att behålla dessa, ler! Var kallt, 2 plusgrader cirka. Gjorde lite löpskolning, 4 st koor 2 st med kick.

Ställde mig denna gång i främsta ledet, och fick en hyfsad start. Tog det medvetet lite lugnare, redan efter några stegs löpning hade Johan tagit ledningen. Johan vann tävlingen på en tid runt 28 minuter. Helt otrolig hastighet killen har.

Min första km hamnade på 4.13, går lite smått uppför på en asfaltväg, innan vi springer ner under stora vägen för att ge oss ut på grusvägar i ett skogsområde. Efter första km kom Stellen som en raket, jag orkade inte växla tempo utan avståndet växte snabbt, för att sedan lugna ner sig. Hade honom inom synhåll hela rundan. Ut på tredje km tappade jag koncentrationen lite och km-tiden hamnade på 4.32. Var också en liten stigning på denna km. Tappade lite även på 5 km, då jag hade den långsammaste snitttiden här. Var några tvära svängar på denna km.

Sedan fick jag koncentrera mig på att försöka få upp hastigheten igen. Sista km är riktigt trevlig, då är vi på väg tillbaks samma väg som vi startade. Skön nerförlöpningen, där jag fick upp hastigheten igen och avslutade sista km på 4.09 .

Eftersom BG från Göta bröt, så fick jag en bonuspoäng, blev trea. Det gjorde bra i sammandraget, ligger numera på en stark femteplats! Blir nästan tvungen till att springa i Yddinge med. För att kunna behålla min femteplats.





Inte riktigt nöjd, Stellan slog mig med 1 minut. Hade hoppats på en tid runt 37 minuter. 1983 sprang jag loppet och hade runt 35 minuter. Slog Bert med 1,3 min.
Joggade ner 2,5 km med Stellan, passade på att ta reda på lite hur han tränade och även hur tvillingarna tränade. Kan vara bra att få lite tips, ler!
Avslutade dagen med att springa Pernillarundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar