fredag 29 oktober 2010

Fredag Distans

Kände mig helt kass idag, slö och trött. Kom inte ut förräns efter elva. Då hade jag först suttit och bläddrat bland mina rundor för att hitta någon lämplig runda. Tillsist så valde jag en runda som kombinerar slingan vi sprang på igår med en slinga som vi nyttjar till ett lopp, som brukar gå vid två tillfällen. Nämligen midsommar och nyår.

Fick ta med musik, för att huvudtagit komma ut, dessutom så sprang jag med mina Pegasus med de nya inläggen. Samma par som jag hade på Markusloppet.

Redan efter några meter så gjorde det rejält ont i fötterna, men med tung hårddock i lurarna, var det bara till att köra vidare. Direkta smärtan brukar försvinner efter några kilometrar.

När jag tittat på klockan, när jag hade kommit på slingan, så hade den räknat upp pulsen till 250, klockan har börjat att visa lite fel. Antagligen för att pulsbandet har för dålig kontakt. Efter tag så var pulsen nere på 150 istället. Som är mer normalt för mig.

Hela rundan gick hopplöst trögt, men jag kämpade mig igenom den. Har nog något i kroppen, för jag svettades ordentligt. Får ösa i mig lite C-vitamin under kvällen.


De nya inläggen fungerade bra annars tyckte jag. De nya inläggen är vita, medans mina gamla var blåa.
Är inte inläggens fel att jag har ont i fötterna. Skall köra lite styrketräning senare idag. Får hoppas att det blir bättre till på söndag. Då är det ju dags för Yddingeloppet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar