måndag 4 oktober 2010

Måndag Pass 1: Skogsrundan 2

Jan hade skickat meddelande på jogg.se om att han ville ut och springa 14-16 km på måndagsmorgonen. Eftersom jag inte har annat för mig, så tänkte jag att det var lika bra att sticka ut. Men när jag vaknade på måndagen så var jag inte alls intresserad av att springa. Men det var ett underbart väder, så det var väl bara till att bita i. 14 km att börja en lång vecka på, skall man inte kasta bort så där bara.

Jan kom hit och vi stack ut så där lite över nio, men redan de första km gick det tungt, tyckte jag. Brukar kunna hålla en bra bit under 5 på dessa, men jag tänkte att det är bara att bita i och ta med sig känslan sedan till bana eller ett annat lopp.

Vi tog det relativt lugnt hela rundan, pratade lite, sista km så ökade vi som vanligt tempot så att det blev ett hyfsat snitt ändå.

Tre stycken backar, som man tydligt kan se på diagramet till höger. Jan är betydligt bättre än mig uppför, medan jag är bättre på nedförlöpning. Hade 179 i maxpuls.

1 kommentar:

  1. Tjena såg först nu att du varit inne och kommenterat på ett blogginlägg hos mig;) och att du ska besöka Skåne i oktober, kul!

    Presentera gärna dig då! Jag springer för Salomon och hemövningar.com och är lätt att känna igen, Salomon produkter mer hemövningar.com reklam.

    Ses och lycka till på loppet.

    SvaraRadera