onsdag 20 oktober 2010

Pass 1: Milrundan

Var väldigt länge sedan jag sprang denna runda, som jag kort och gott kallar för milrundan. Lite tradig runda, om jag får säga min mening. Den är perfekt att springa på vintern då det är mörkt om kvällarna.

Enda svårigheten är när man vänder tillbaks, strax innan koloniområdet finns det en trevlig backe, ler! Efter 5 km, på diagrammet så ser man hur den delar rundan i två delar.




Ville ha lite högre puls, för att förbränna de sista kolhydraterna. Lyckades med detta tyckte jag. Kändes lite sista km, men det är bara att bita i.


Tid för mig är oväsentligt, jag kollar hela tiden av pulsen, bestämmer i förväg i vilka pulszoner jag skall springa i, givitvis får man göra viss korrigering då man kanske råkar utför backe eller något liknande. Tränar även på att mentalt försöka få ner pulsen om den har gått upp några slag över gränsen. Börjar fungera bättre och bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar