måndag 22 november 2010

Måndag Intervaller Åbyvallen m KFK


Hade lovat sonen Kebabtallrik, så jag sprang från Torget till Sågen, sedan från Sågen till Åbyvallen med KFK. Intervallpasset skulle bestå av 10x100 meter med 100 meters joggvila + 10x200 meter med 100 meters gåvila + 100 meters joggvila.

Gick hyfsat, var lite seg i benen, hänger nog i fortfarande ifrån marathonloppet, förra söndagen.


En av 100-meters intervallerna fick jag hyfsad hastighet på, ler! Se nedan. Annars jämn och bra belastning, inte så hög puls.


Var kolsvart, uom vid målet och vid 200 meters markeringen. Byig vind och regn, härligt!

4 kommentarer:

  1. Jättebra tider, ju!
    Själv kör jag bara vanlig distans nu ett tag...men snart intervaller igen!

    SvaraRadera
  2. Blir ju alltid snabbt på 200 hiiii! Är ju fortfarande tävlingssäsong här nere. Lopp på lördag och sedan näst sista den 11 december. Sedan börjar innesäsongen, skall man bli snabbare får man hålla i!

    SvaraRadera
  3. Fina tider. Vad gör du på 200m på tävling?

    SvaraRadera
  4. Hejsan Adam! Det vet jag inte, jag är ingen spinter hiiii! Satt faktiskt och funderade på om jag inte skall testa lite. I Klippans FK, så har vi ju bra sprinttränare liksom kasttränare. Eftersom jag är så dålig på långlöpning, kanske jag skulle testa något annat. Ler! /M

    SvaraRadera