onsdag 17 november 2010

Onsdag Efter tre dagars vila


Luften gick väl lite ur mig, efter Bromölla. Hade hoppats på en bättre tid, men kroppen kändes inte helt ok. Jag öppnade första varvet på 56 minuter, andra varvet gick också på 56 minuter, tredje varvet hamnade på 62 minuter och fjärde och sista varvet gick på 68 minuter. Då var jag nästan medvetslös, ler! Men ingen DNF, utan jag fick ta mig i mål, oavsett hur det kändes.
Var sedan illamående i två dygn, först på tisdagkväll som det började kännas lite hopp igen. Men det var inte så att jag behövde kasta upp, utan allt fungerade. Bara illamående.
Det är lite som kommentatorn på Eurosport sa (när de sände NYC Marathon), så fort man inte kan hålla farten, så är det kört.
I omklädningsrummet, träffade jag Olle Svensson, sist vi sprang samma lopp var Sthl Extra Marathon, Olle gick i mål på 2.50 och jag fick problem med magen och var av tre gånger, gick in på 3.08 .
Fjärdeplatsen bärgades till Klippan, det var ju målet. Imorgon så struntar jag i viloveckan, blir intervaller med KFK istället.

3 kommentarer:

  1. Grattis, du verkar rätt nöjd men det är en sak bara. Vilken tid fick du? 56+56+62+68=4:02, eller?

    SvaraRadera
  2. 4.03,7 hiiii! Hade hoppats på runt 3.50. De flesta sprang runt 5-10 min sämre. Jag är nöjd att besegra benen och klara av det psykiska spelet. Efter Sthl Extra Marathon sprang jag Mö Marathon o bröt, sprungit Landskrona Marathon två ggr och klivet av. Har tappat formen totalt efter Markusloppet.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat trots allt. Har aldrig gett mig på ett marathon lopp, men det kommer kanske någon dag. Håller mig till halvmaror sålänge. Kör hårt!

    SvaraRadera