tisdag 2 november 2010

Veterancupen M45


Ny tabell efter Yddingeloppet, nu gäller det att hålla undan för killarna från Ryssberget. I nästa lopp, Skanneloppet, startar de 6 respektive 5 minuter förre mig. Skanneloppet är lite annorlunda, där startar man i startgrupper om 10 löpare. Dessa löpare kommer ifrån de olika klasserna samt bansträckningarna. 3.9, 7.1 respektive 16.8 km.
Som jag har sagt innan, så är de tre första helt outstanding. Sedan är klassen lite jämnare. Det blir betydligt tuffare nästa år, skall springa i M50 då. Man får tillgodogöra sig 10 tävlingar. Så det gäller att planera noggrant, för att plocka så många poäng som möjligt. För min del, blir det att t ex starta i de tre marathonloppet som erbjuds, men även ta mig an 800 meters loppet.

8 kommentarer:

  1. KUL! Och smart att välja sina lopp ;-)
    Ja, nästa år då byter jag oxå klass, det blir till D40 och där finns en del "vassa" som jag inte kommer att rå på :-)

    SvaraRadera
  2. Du Eva, det är alltid en fördel att vara yngst i en klass, ler! Men det kanske bara gäller för hos åldringar hiii!

    SvaraRadera
  3. Hahaha, det jag kan hoppas på är att några andra oxå "byter upp sig" en klass så blir det enklare för mig :-) Det är kul att vara "veteran"!

    SvaraRadera
  4. Anmälde mig precis till Sthl Marathon 2011, ler!

    SvaraRadera
  5. Ojoj, har aldrig sprungit någon mara men innan jag är 50 då lovar jag!

    SvaraRadera
  6. sitter och tittar emellanåt på en dokumentär om en amerikasnk kille som springer 50 maror på 50 dagar. Jag fyller 50 nästa år så det lär ju bli en 5-6 st, men 50 nej det lär det inte bli.

    SvaraRadera
  7. 50?! OMG!!!
    5-6 stycken det låter mycket i mina ögon med, men om man är van som du så går det ju bra!
    Mitt mål får väl bli New York när jag blir 50, eller nåt ;-)

    SvaraRadera
  8. ja det hade ju varit kanonskoj!

    SvaraRadera