söndag 21 november 2010

Söndag Mickes långa runda om det gula huset

Sprang först ner till Elfdalen, där jag möte övriga. Idag var det fullt startfält. Bengt, PeO, Ingemar, Micke, Oscar och Sarah. Relativt lugnt, lika våt i marken efter broövergången, som igår. All snö var borta, när vi väl kom in i skogen.

Efter jaktstugan, så drog jag upp tempot lite grann, kändes lite bättre idag. Men fortfarande lite stelt. Körde lite hårdare i uppförbackarna. Nästa viktiga lopp, är i Skrylle, men rejäla backar. Så det gäller att träna på detta.


Körde ett jämnt tempo, utan att på något sätt gå över gränsen. Sakta ner några gånger, för att de andra skulle komma ikapp, men de var aldrig intresserade. Så då fortsatte jag i mitt lilla vakum. Lagom bra profil, blir så nästan på alla rundor i skogen utanför Söndraby. Eller Bjärsgård som infödingarna säger.

Lite hög puls, men kändes inte okontrollerad, strax innan 10 km kunde jag även m h a tanken, få ner pulsen lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar