tisdag 30 november 2010

Säsongsavslut - nya mål - operation

Sådär, var första säsongen med lite mer seriös träning till sin ända, ler! Blev totalt 334 mil. Detta till trots att jag inte tränade mycket i mars. Var mycket resande plus att jag drogs med förkylning i tre veckor.



Mål nästa år, ja det är ju helt klart att vinna M50-klassen i Veterancupen. Gäller att sikta högt, ler! Har redan suttit och skissat på vilka tävlingar som jag skall springa, för att få högst utdelning. Mycket beroende på mina fötter, kan jag bara klara dem, så kan jag nog nå målet. Klara träning, det har jag gjort förut, när jag var aktiv så loggade jag runt 515 mil, de åren jag sprang för HIF(Helenehoms IF, inte fotbollslaget) och Pallas.



Pratade med Olle Svensson i Bromölla, Olle hade haft samma bekymmer som mig, dvs påbyggnad av skellettet och kronisk slemsäckinflammation. Efter hans operation, där man går in och hyvlar av benet och tar bort slemsäckarna, är han helt symptomfri. Totalt, ca 2-3 månaders rehab. Så det blir nog att planera in en sådan runt november/december 2011.


Imorgon börjar ny säsong, ökar på träningsdosen lite lagom. Skall köra 10 pass i veckan, tre kvalitetspass (kort och långintervall, tempo), ett långpass (25-38km), resten utfyllnad. Precis som förr hii!

6 kommentarer:

  1. Imponerad av din mängd, riktigt bra.

    Med din träningsplan kommer du bli riktigt bra. Hoppas det fungerar nu och att du tar hem Veterancupen.

    SvaraRadera
  2. Ja, jäklar vilken mängd. Gäller att ha gott om tid. Själv jobbar jag 6 dagar i veckan så jag är nöjd att få ihop ca. 150mil på ett år.

    SvaraRadera
  3. Lennart, ja man vet aldrig. Man är ju dock 50 bast, men det gäller att sätta ribban högt, ler!

    Adam, vi kommer nog att träffas på i hallen i Hbg. Blir nog så att jag kör ett pass på söndagen.

    Blir väl runt 400 mil, denna vända.

    SvaraRadera
  4. Ojojoj - vilken mängd! Bra jobbat!
    Hoppas dina fötter och slemsäckar blir bättre och att du slipper operation.
    Nu mot 2011, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Det är nu man härdas och agnarna sållas från vetet ;-)

    SvaraRadera