fredag 24 december 2010

Fredag Julafton och Sjörundan

Redan fredag och Julafton, ler! Hade bestämt mig för att ta en tur upp till sjöarna i skogen. Bäst hade kanske varit att ta skidorna istället, ler! Verkligen högt med snö hela vägen, på vissa ställen hade drivor lagt sig och då sjönk man ner en bra bit.

Det var relativ lätt löpning fram till första spånget, där jag stannade och spelade in videosnutten ovan.

Hittade ett intressant spår vid bron, spåren följde bäcken inåt skogen. Får väl slå upp spåren någonstans, ler!

Stigen som går förbi vårat björnbärsställe, var riktigt jobbig att springa. Alla enarna hade böjt sig av tyngden av snön som låg på dem.

Uppe vid Vasasjön, såg det ut så här! Mycket snö och bara spår efter djur, inga som hade gått här uppe. Mycket gott om viltspår, rena motorvägen, ler!


Givitvis går det inte att springa så snabbt, men det gör inget. Ger bra träning ändå, ler! Mycket höga knälyft och det behöver jag träna på!


Lite längre ner i skogen, mot Vedby, så var det någon annan som hade sprungit. Skönt, kunde jag få det lite lättare sista biten.

De sista kilometrarna ute på vägen gick i hyfsat tempo! Skönt att sitta i bastun ett tag och njuta av julölen!

GOD JUL på er alla!

1 kommentar:

  1. God fortsättning Mats, hoppas julen har varit till belåtenhet. Vi hörs på måndag ang träning. Imorgon planerar jag lite sprint mellan 09-11.

    SvaraRadera