torsdag 9 december 2010

Torsdag FM morgonjogg EM Intervaller 4x900 meter på slingan

Dagens aktiviteter bestod av morgonjogg innan frukost. Blev vanliga rundan om granstigen. Testade att springa med mina nyinköpta broddar. Fungerar bra, lite annorlunda känsla först bara.

Kvällsaktivitet blev långa intervaller på slingan. 4 x 900 meter med en minuts ståvila. Först 4 kilometers uppjogg, efter intervallerna blev det bara 1,5 kilometers nedjogg, då jag skulle till Vikings skola och en uppvisning.



Kändes riktigt bra, tog det lugnt på första. Sedan ökade jag tempot.



4 kommentarer:

  1. Du är så flitig Mats =) Jag känner mig lite bättre idag, så imorgon blir det en morgon jogg.

    SvaraRadera
  2. Satt och tittade på mina gamla träning, då var det alltid 4 riktiga pass. Så det blir så denna vecka med, ler!

    SvaraRadera
  3. Vilka kontrollerade intervaller det verkade vara. Riktigt snygga tider. varje intervall fortare än den tidigare! Var det moddigt?

    SvaraRadera
  4. Lennart, det var lite tungre för alla idag, om man jämför med förra veckan. Jag var lite osäker på min egna form då jag körde intervaller igår med. Hade lite ont i hälarna. Sebbe och Sara var en bra bit förre oss, så de var nog nere på 3.10-3.20 . Hade broddarna på, får springa som med spikskor, dvs distinkta fotnedsättningar. Jämn och låg puls, vilket kanske eventuellt indikerar att formen är på väg!

    SvaraRadera