måndag 27 december 2010

Måndag Intervaller 3 x (6x3st lyktstolpar 1 st lyktstolpe joggvila)

Måndag eftermiddag och korta intervaller som vanligt. Sprang ensam, så jag la på ytterligare en serie.

Först 5,5 kilometers uppvärmning, vid 4 kilometer var det ett fyllo om kom på cykel som var lite oförskämd, så jag fick en extra intervall när jag jaga ikapp honom och skällde ut honom, ler!

När jag kom fram till Fabriksallén så beslöt jag att starta från andra sidan och på sätt få två set med lite medvind och en i motvind.


Första omgången kändes riktigt bra, skall ju inte gå för snabbt. Testade att använda lap-knappen för att få tider och distanser mellan de olika lyktstolparna. Fungerade riktigt bra, visade sig vara runt 100 meter, 3 stycken lyktstolpar.
2 minuters ståvila, innan nästa omgång, denna gång i motvind.




Något sämre tider, men helt ok. Kändes lite jobbigt i vinden, hade varit gott att haft någon som jagade bakom, ler.
2 minuters ståvila, innan nästa set.


Ungefär samma tider som det första setet.


4 kilometers nedjogg. Bra pass igen.




3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har en djävulsk träningsvärk idag efter gårdagens 3 timmars träning. Hoppas kroppen känns redo för lite träning imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Det gör den alltid Adam, ler! Försök att jogga imorgon, är alltid bra! Jag är i hallen vid 19. Antagligen lite innan. /Mats

    SvaraRadera
  3. okay, ska vara där vid 19. Ha det =)

    SvaraRadera