måndag 20 december 2010

Måndag Intervaller med KFK

Dags igen för intervaller med KFK. Riktigt kallt idag, minus 15 grader när solen var uppe. När solen gick ner så blev det lite varmare, så när jag stack ut på uppvärmning så var det "bara" minus 12. Uppvärmningen gick jättebra, hade känt mig lite si och så under dagen, men när jag kom ut så gick det jättebra. Hade ett bra tempo, ner mot 4.30 men med låg puls. Låg fortfarande runt 140 till 150 slag. Kändes riktigt bra. Uppvärmingen går ifrån Söndraby ner till Klippan och Sågen där jag möte upp övriga ifrån klubben. Innan vi började med intervallerna så var det ytterligare 5 kilometers uppvärming, som även här gick i ett bra tempo.

Första omgången intervaller, 6xlyktstolpar med 1 lyktstolpe joggvila, gick riktigt bra, sprang med Rolf de första tre omgångarna, sedan lyckades jag dra ifrån lite grann de resterande 3.
Efter några minuters ståvila, körde vi samma omgång tillbaks. Här tog jag det lite lugnare de första omgångarna, drog ikapp Rolf på tredje och lyckades hålla undan och öka på de tre resterande.


Hade en jämn och bra puls, trots att det gick fort. Det är cirka 103 meter som vi springer, enligt min klocka. Så pulsen hinner aldrig gå upp riktigt.


3,5 kilometers nedjogg. Var lite tungt på slutet, framförallt för mina händer som var som is, ler! Funderande på att köra med dubbla handskar, men beslöt att bara använda ett par.

Kanonpass som jag är mycket nöjd med. Strax under 14 kilometer, en bra start på veckan.

2 kommentarer: