lördag 4 december 2010

Lördag Progressivt morgonpass med gubbarna




Morgonpass med "gubbarna" som blev ett progressivt pass. Sprang först bort till Elfdalen, där Micke och Bengt väntade. Eftersom de tyckte att det var för mycket snö i skogen, så sprang vi samma runda som jag sprang igårkväll.

Helt ok, vi sprang den omvänt, efter lite lätt löpning inne i Klippan, kommer man ut förbi ett koloniområde, först nedförbacke sedan en rejäl uppförbacke i två etager. Jag kommer att använda mig av denna backe, för att köra mina långbacketräning.

Väl ute på grusvägen, så bjöds det på ett fantastiskt väder och väldigt lättsprungit. Nu kunde man se vart man satte fötterna, till skillnad från igår.

Vi hade bra tempo hela tiden, vid åtta kilometer ville Micke springa lite snabbare och jag var väl inte sen att hänga på. Vi drog väl iväg runt 4.10 tempo, innan vi lugna ner oss.

Kändes inte roligt att sticka ut i morse, men med det fina vädret och vara klar tidigt, blir alltid en belöning. Jämn och bra puls hela vägen.

Rundan är lite tuffare på detta hållet, från att ha lagom nedförbacke hela vägen, har man det omvända. Bra träning att få lite motstånd.

Måste säga att jag blir mer och mer nöjd med mina Lunarglide, ser framemot att prova deras nya modell i samma koncept.

Nu skall jag fortsätta att städa lite, sedan blir det en runda ut i skogen med ungarna. Lite styrketräning i eftermiddag.




9 kommentarer:

  1. Måste känna mig för under morgondagen, jäkligt öm i bålen och benen idag. Nästan så det gör ont =) Återkommer om Intervallerna imorogon eftermiddag. Bra pass ni kört! Jag vilar idag med att jobba 5 timmar =)

    SvaraRadera
  2. Gör så Adam, jag hade tänkt köra 12x200 @ 44 med joggvila 8x100 lite snabbare.

    Gick hyfsat faktiskt, känner att jag kan flytta km tiderna ner mot 3.4 kanske till sommaren. Absolut måste om jag överhuvudtagit skall fundera på mitt mål, ler! Problemet är bara att försöka ignorera när det börjar göra lite ont och det tar emot.

    SvaraRadera
  3. Adam, det kanske fungerar bättre på onsdag, kom på att jag har ett möte med barnflickan på måndagkväll, du vet när man börjar bli så gammal som jag glömmer man hälften hii!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat grabben :-) Hehe!

    SvaraRadera
  5. Onsdag passar nog bättre för mig too. Jag var rätt slut efter 8x200 sist och då låg jag mellan 35-40 sek. Då med ståvila i 3 min. Men vi kan prova ditt upplägg. Alltid kul med något nytt. Hoppas kunna repa mig till dess =)

    SvaraRadera
  6. Adam, det gör du säkert, då bestämmer jag ett möte i Hbg innan på dagen.

    Thomas, blev det långpass idag eller blir det imorgon?

    SvaraRadera
  7. Kan tidigast vara i hallen kl. 1900, då jag jobbar till 18.

    SvaraRadera
  8. jag tänkte dra ut på 20-22 km morgonbitti

    SvaraRadera