torsdag 16 december 2010

Torsdag Intervaller Sätrahallen

Den bistra vintern i Stockholm fick mig på lite nya planer. Tog tunnelbanan bort till Sätrahallen och körde mina intervaller här istället. Helt omöjligt att springa i Mörby.

Litet äventyr att ta sig ifrån tunnelbanestationen, men jag hittade till hallen. Jättefin hall, stor och full av aktivitet. Från klockan 20 hade veteranerna tillgång till banorna. Strax innan så började jag värma upp, med 4 kilometer på ett varv runt banan.

Gjorde lite lätt streatching, sedan var det bara till att ta tag i kvällens program. 3x(400-200-200-400) med 200 meters joggvila och 3 minuters stående vila mellan seten. Första 400 meters intervall gick för fort, skulle ha 1.36 hade 1.30. 200 meters intervallerna gick också dessa lite för fort. Däremot avslutande 400 meters intervallen hamnade jag rätt, dvs 1.36.

Fick lite känningar i magen, men körde igång även nästa, efter 3 minuters vila. Fick bra draghjälp av några andra gubbar och hamnade på 1.28, vilket även detta var för snabbt. 200 meters intervallerna gick efter planerna, sista 400 meters intervallen fick jag slita lite. Sedan fick jag tillbringa vilan på toaletten, ler!

Tog mig igenom sista omgången med. Sprang lite jämnare här. Sprang i mina träningsskor och även i mina tights, för jag hade inte packat med några kortbyxor. Detta blev ett riktigt spontanpass, trevligt! Har någon form av virus i kroppen tror jag, men det skall väl försvinna. Hade inte speciellt hög puls heller.

Nedan är pulsen på 1.28 intervallen, låg och fin puls tycker jag.

2 kilometers nedjogg och lite streatching.

4 kommentarer:

  1. Ser bra ut. Vad hade du gjort med magen? 08 maten som gjort den upprörd? Vi hade -9 i Hbg idag, men det gick fint. Hur får du fram den fina listan på repetetionerna? I Garmin?

    SvaraRadera
  2. Hejsan Adam, nog lite förkylning. Får bota den med en stor stark på Bromma. Nej listan får jag fram på jogg.se . /M

    SvaraRadera
  3. Hej Mats!
    Vad roligt att du tog dig till Sätrahallen för ett intervallpass. Det är skönt att kunna genomföra ett pass på bana inomhus ibland.

    Är du uppe i Stockholm i januari får du självklart dycka upp på det gemensamma intervallpasset jag försöker ordna :-).

    SvaraRadera
  4. Hejsan Lennart, det gör jag gärna! Vet inte riktigt hur det ser ut i januari.

    SvaraRadera