onsdag 15 december 2010

Onsdag Vila och föredrag av Colting

Vilodag och jag tog tunnelbanan till T-centralen, för att gå på ett föredrag med Jonas Colting. Det första som slog mig var att det var en riktigt lång kille och typisk simmare. Var på ett föredrag som Canon anordnade med Mikael Reutersvärd, bestånde minnet av det föredraget var att hur en sådant tunn människa kunde bestiga ett av världens högsta berg.

Föredraget var riktigt intressant, del saker som jag kommer att praktisera. Fasta ett dygn t ex, en gång varje vecka. Lätt som en mycket bra grej, just för att lära sig när man är hungrig och när man är mätt. Försöka att undvika all mat som är bearbetad, eller att iallafall dra ner på detta så mycket som möjligt.

En annan vikitg bit som Jonas poängtera, var att inte vara absolutist, man skall njuta av livet och träning är en av njutningsbitarna.

Som sagt, mycket trevligt föredrag, blev en hemmagjord sallad med räkor och avokado, när jag kom "hem" till Mörby.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite rött får man unna sig ibland. Motverkar både dittan och dattan.

    SvaraRadera
  3. Ja det tycker jag bestämt, man behöver röda blodkroppar, ler!

    SvaraRadera