torsdag 2 december 2010

Torsdag 4x900 meter på slingan

Intervaller var dagens träning. Sprang först bort till Elfdalen för att ansluta till de andra i KFK. Jogg till slingan och ett varv på densamma. På programmet stod det 4 x 900 meter med 1 minuts ståvila. Slingan var relativt bra med packad snö, fortfarande kallt (minus 6) men inte så mycket ny snö. Kanske undrar lite över den udda distansen, men ett varv på slingan är 1800 meter.

Första intervaller fick på 3.52, inte jättesnabbt. Skulle vara lite kvar att plocka ut. Denna och den tredje blir jobbigast, mest backar på detta avsnittet. Efter en minuts ståvila drog vi iväg på den andra intervallen. Rolf och Oscar sprang som gaseller, men jag kom nästan ikapp de sista 10 metrarna, sluttid på 3.51. Hade samma tid på den tredje intervallen. Den fjärde stack Rolf iväg och jag kom aldrig ikapp. Trots att jag lyckades komma ner till 3.48. Joggade ett varv som nedjogg som jag avbröt efter 1 km för att ta mig vidare till Söndraby.
Jämn och bra puls, fick andas betydligt mer på sista, vilket brukar innebära att pulsen har gått upp, men som vi kan se på diagrammet nedan, så ligger jag t om under pulsvärdet för den tredje intervallen.

4 kommentarer:

  1. Sebbe hade runt 3.25 - 3.30, en av ungdomarna, god för strax över 4 min på 1500. Men som sagt i skall bara ligga på 80%.

    SvaraRadera
  2. Snyggt pass! jämna och fina tider och pulsen såg bra ut (precis som du själv nämnde). Den tredje intervallen såg ut att vara tuffast, tycker mig kunna tyda att pulsen är lite högre.

    Lite "off topic" men såg också att du lckades registrera intervaller på Jogg (du har gjort en "copy & paste" därifrån). Det kunde inte jag igår.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Lennart, nej ibland får man jobba med intervallfunktionen. Tycker att den har blivit sämre nu, sedan de byggde om siten.

    Problemet är kanske att jag känner när pulsen går över 170 i kroppen, förr var det när den gick över 190. Så det gäller att pressa lite till.

    SvaraRadera