tisdag 7 december 2010

Tisdag Distans Jaktpaviljongrundan

Var lite seg idag, kom inte ut förrän vid halvtolv, inte speciellt inspirerande med gråväder och snö. Hade en liten idé att springa bort till Bjärsgård, runda slottet och sedan förbi ett hus som jag brukar kalla för jaktpaviljongen. Tror nämligen att huset har haft den funktionen en gång. Helt fyrkantigt med högt tak.

När jag kom ner i och förbi Vedby så slutade det att snöa. tog grusvägen som utgör milrundan, efter 3,4 kilometer så vände jag ner på grusvägen som går förbi scoutgården ute i skogen. Relativt lätt att springa här, då man skogar i skogen och har kört med maskiner här.

Fortsatte bort mot Vasasjön, genom en helt underbar bokskog, på sommaren, nu helt övertäckta med snö. Där vi normalt tar höger, för att komma till Vasasjön, tog jag vänster ner mot och förbi slottet. Lätt löpning, går lite nedför.

Vid 7 kilometer, precis bortom paviljongen, går det en grusväg som jag svängde ner på. Här hade någon kört med bil, så det var bara att springa i spåren. Grusvägen tar en förbi Thévattenkällan (som jag har beskrivit tidigare), ner och igenom en skog. Här nere och sedan uppför en backe, var det högt med snö. Sjönk ner till knäna. Hastigheten sjönk rejält, se diagrammet nedan. Efter att ha plumsat i snön ett tag, så kom jag fram till två gårdar, här hade man plogat. Så det var bara till att öka tempot lite igen.

Strax var jag tillbaks på grusvägen som går förbi scoutgården. Samma väg tillbaks till Söndraby.

2 kommentarer:

  1. Mats, du ska alltid vara värst =) Jag fick bara till 8km innan jobbet började. Vi syns imorgon!

    SvaraRadera
  2. Skrattar, vi får se imorgon, ler!

    SvaraRadera