fredag 7 januari 2011

Fredag Backintervall 2 x (4x250 meter)

Idag var det premiär för backintervaller, 2 gånger 4 x 250 meter med 250 meters jogg som vila, 3 minuters ståvila mellan seten.

Först lite distans som uppvärmning, drygt 5 kilometer. Lite streatching och löpskolning.

Sedan första omgången, är en dubbelbacke, först börjar man i lagom uppförsbacke, när man når vägkorset, svänger man in på vägen till höger. Blir det ytterligare en liten backe. Kändes rätt bra i benen, när man svängde in till höger, var lite snö och halt, men inte värre än att det gick att springa.



Alltid svårt med första intervallen på ett nytt pass. Men tyckte att jag fick till ett bra tryck på denna. Började lite för snabbt, vilket jag fick sota för på nästa. Joggvila ner till starten, sedan direkt nästa intervall.
Av någon anledning blev denna 230 meter enligt klockan, trots att jag tryckte av den på samma ställe.
Hade 1.11, 1.12, 1.13 och 1.12 som intervalltider.

Tre minuters ståvila, innan det var dags för nästa set.


Började första lite för snabbt, fick jag lida för sedan på de andra, men det är bara att kämpa sig igenom.



Hade 1.09, 1.13, 1.14 och 1.14 på sista. Första gick väldigt lätt, de andra lite tyngre som sagt.












Som nerjogg, sprang jag tillbaks till Söndraby igen. Kände lite i vänster knä, inte så konstigt då jag är inne på tredje tunga veckan.
Totalt lite över 13 kilometer.

3 kommentarer:

  1. Bra pass det där. Tror jag får vänta med min backträning tills det töat bort lite snö och is. Annars spinner man bara på ett ställe i Hbg branta backar, he he Trevlig helg Mats!

    SvaraRadera
  2. Detsamma, Viking o jag skulle in till Hbg och se Harry Potter, kom varkens tåg eller ersättningsbuss, SF Bio:s kundtjänst stänger kl 18, ridå. Så där blev man blåst på 220 kronor.

    SvaraRadera
  3. Trist med all denna snö och därmed inställda transporter. Hoppas det går fler tåg! Du får väl försöka få igen pengar och beskriva problemet. Lite humana kan det nog vara på SF. Eller så får du Claima pengar av SJ.

    SvaraRadera