måndag 3 januari 2011

Måndag 2 pass morgonjogg + kort intervaller med KFK

Måndagen har bjudet på två pass, liknade dem med bambi på hal is, ler! Första passet var lite morgonjogg, sedan på eftermiddagen var det dags för kortintervaller med klubben.

Jag sprang ner till Sågen och anslöt till de andra, under uppjoggen så kunde vi konstatera att det inte gick att köra intervaller på ordinarie stället. Så vi beslöt att ta det inomhus i stället. Klubben förfogar över en inomhusbana á 60 meter, eftersom vi skulle springa 120 meter. Så blev det en tvärvändning efter 60 meter. Men det fungerade bra.

Vi körde 2 x (5x120 meter) med halvminuts ståvila mellan intervallerna och 2 minuters ståvila mellan seten.

När vi var klara joggade jag tillbaks till Söndraby igen.



Drygt 19 kilometer, bra start på veckan.

6 kommentarer:

  1. Du ligger i bra =) Jag är bara ledig på torsdag. Så jag kör lite längre då =) Sen tar vi det lite lugnare nästa vecka så benen är lätta och pigga den 14:e =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte på tisdag, den 11. Min kära moder fyller 90 år. Har ju tävling i crossen oxså, så det blir tour ner till södern, hiiii!

    SvaraRadera
  3. Ja Mats, jag menade att jag kör en lugn vecka nästa vecka. Jag drar ner rätt mycket på distansen för att ha pigga ben på tävlingen =)
    Gratta mamma på 90-års dagen ;-)och lycka till på crossen!

    SvaraRadera
  4. Ja det kan behövas, men vi ses ikväll, har fått mina spikskor, satan vad lätta de var. Skickades som brev.

    SvaraRadera
  5. Gött, ska se om jag hinner hänga på dig då om du svävar fram ;-)

    SvaraRadera
  6. asg, tar lite tid att springa in benen, men några koordinationer kan man nog testa.

    SvaraRadera