lördag 1 januari 2011

Målsättning 2011

Lennart frågade om målsättning, blev ett långt svar. Så istället får det bli ett inlägg, så får vi se i november 2011 om jag lyckades klara det eller inte, ler!

Först och främst vara skadefri, fortfarande häl och tåpartier på bägge fötterna som spökar. Får jag ingen kontroll på det så blir det operation november december typ. Det blir dock bättre och bättre, kan köra hårt banpass utan att behöva vila dagen därpå.

Kort målsättning: Vinna crosscupen för 50-59 åringar, vara med i Inne Veteran SM, bara för att få vara med på ett SM igen. Var 28 år sedan sist. Stora Terräng SM i Beijers park.

Över året: ta hem 5 st DM-medaljer, vinna Veterancupen för M50. Springa 5 stycken marathon, Heleneholms marathon, Sthl Marathon, Landskrona Marthon, Bromölla Marathon plus ett till. Att vara med på 6-timmars i Skövde, ingår också i planerna!

Ta mig under 40 minuter på 10 000 meter bana, kan inte förstå varför det kan vara så jäkla svårt. När jag började en gång i tiden, tränade jag en sommar och sedan sprang man på 37-38 på milen, nu pallar inte de gamla krumpna benen sådana farter. Blir det automatiskt runt 18-19 minuter på 5000 meter.

Som ner ser så tänker jag amerikanskt, siktar man inte mot månen, kommer man aldrig dit.

Träningsmängd, runt 450 mil kan väl bli lagom. Fortfarande en bra bit under den mängd som jag sprang som aktiv.

Nu har jag klarat av frukosten, havregrynsgröt, mackor, fil och två koppar kaffe. Dags att gå och lägga sig igen (klockan är sex i Paradiset), sedan blir det långpass vid nio-halvtio tiden.

4 kommentarer:

  1. Vilken målsättning - underbart!
    Då kanske vi ses på VSM i terräng i Uppsala då? Om jag nu springer vill säga, vi får se :-)
    Lycka till med långpasset!

    SvaraRadera
  2. Bra målsättning. Lycka till! Vi ses på VDM i Lund och kanske redan på tisdag inomhus.

    SvaraRadera
  3. Eva, ja vi får se om Uppsala, ler! Blev väl näst sist på stora SM i terräng hiii!

    Thomas, tackar!

    Adam, japp, tänkte att vi skulle skruva upp tempot ett snäpp på intervallerna!

    SvaraRadera