lördag 29 januari 2011

Lördag Pass 2: Backintervaller

Pass 2 på lördagskvällen var det tänkt att köra lite backintervaller. Innan jag sprang ut så velade jag lite, men när jag väl kom ut så fanns det inga alternativ, utan det blev just backintervaller.

Sprang äver Nyslätt, via Fabriksallén till viadukten över järnvägen som vi nyttjar till våra backintervaller.
Efter lite streatching körde jag igång första omgången. Blir 4 x 160 meter med joggvila tillbaks till ursprungspunkten. Kör 2 set av dessa intervaller.


Första intervallen hamnade jag på 39 sekunder, helt ok att börja med. Blåste ganska hård motvind första hälften av intervallen. Sedan blev det sidovind sista biten.
Joggade tillbaks, sedan var det dags för nästa. gick lite långsammare, klockan stannade på 41 sekunder.
På tredje intervallen hade jag samma tid, sista lyckades jag pressa ner tiden med en sekund till 40 blankt.

Två minuters ståvila innan det var dags för nästa omgång av backintervaller.

Första intervallen började jag snabbt, en 39 sekunders repa. Följde upp med 40 sekunder på andra intervallen.
Tredje intervallen koncentrerade jag mig på bra löpteknik, belönades med en 39 sekunders repa.
Sista intervallen hamnade på 38 sekunder, snabbaste intervallen ikväll.

Joggade tillbaks till Söndraby som nedjogg.
Precis som vanligt är jag nöjd med passet, var fjärde kvalitetspasset denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar