torsdag 27 januari 2011

Torsdag FM morgonjogg EM Intervaller 5 x 1000 meter runt parken

Torsdag och som vanligt två pass. Stack ut kvart över tio, helt underbart väder i Paradiset. 13 minus grader, sol och blå himmel. Inga problem att springa, lite problem att hålla igen på tempot.

Var lite halt nedför backen vid Elfdalen. Men annars gick det bra att springa.


På kvällen var det dags för intervaller med KFK. Sprang som vanligt från Söndraby till Sågen, sedan ut på den vanliga fem kilometers rundan. Var riktigt trevligt att springa med medeldistansarna i klubben, kändes nästan som på Heleneholms tiden.

Sedan var det dags för 5 x 1000 meter med lite varierande vila. Första intervaller sprang jag med Martin, vi körde ett bra och jämnt tempo, sprang in på 4.11, dvs började snabbare än vad jag avslutade intervallerna förra gången. Men det var betydligt lättare att springa än förra gången.
Martin sprang sedan med Oscar och Sebastian medan jag och Rolf sprang tillsammans.
Andra intervallen gick bra, ökade tempot lite och kom in på 4.02 .
Tredje intervallen tycker jag alltid är jobbig, så det gäller att bita ihop ordentligt. Denna gick på 4 blank.
Fjärde intervallen tog jag i lite mer och fick till de snäva svängarna bra och kom in på 3.58.
Femte intervallen började vi alla tillsammans, jag låg främst de första 500 metrarna, därefter sprang Martin och Oscar ifrån lite grann. På slutet kom även Rolf ikapp och var någon sekunder förre mig i mål.
Sedan joggade jag tillbaks till Söndraby igen. Ett bra pass, finns lite till att ta. Ner mot 3.3 i sommar skall inte vara några problem.


Drygt 22 kilometer idag, en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar