måndag 31 januari 2011

Måndag Intervaller 3 x (6x3st lyktstolpar 1 st lyktstolpe joggvila)


Måndag och som vanligt kvällspass med KFK och lite intervaller. Först sprang jag ner från Söndraby till Sågen, därifrån den vanliga fem kilometers rundan.




Innan det var dags för våra intervaller, körde vi en backintervall.





Sedan var det dags för första omgången av kortintervaller.




Vi gneta på rätt så bra, var lite motvind men inget som störde.




Kände mig lite mör efter helgens olika löpturer, försökte hänga på Rolf så mycket som möjligt.

Första intervallen, som vanligt lite försiktigt. Vi hamnade direkt på 21 sekunder, nästa gick på 23 sekunder. Denna blir alltid lite långsammare då vi svänger lite över ett järnvägsspår.

Tredje intervallen hamnade på 22 sekunder. Fjärde gick lite snabbare, 19 sekunder. Vilket jag tror är personbästa, hittills iallafall.

Nästa var vi tillbaks på 21 sekunder, sista avslutades med en 22 sekunders runda.

Som vanligt lite ståvila, innan det var dags för nästa omgång.


Lite medvind på denna etapp. Så det var bara att köra på!

Första intervallen lite lugnare, hamnade på 23 sekunder. Nästa tangering av 19 sekunder. Men det var några meter kortare än den tidigare noteringen.

Tredje intervallen gick på 19 sekunder, tangering igen. Rätt distans denna gång.

Fjärde intervallen gick på 21 sekunder. Femte och sjätte intervallen gick på 22 sekunder.
Efter intervallerna, så körde vi tre resterande tre backintervallerna.
Vi hade bra tempo, ovanligt snabbt för hela gruppen.
Personbästa redan i första backintervallen.







Efter löpskolning så sprang jag tillbaks till Söndraby. När jag kom hem, passade jag på att få ut Viking på en runda med. Blev drygt 1100 meter för 11-åringen.
Med morgonens pass så hamnade vi på 22 kilometer. Återigen ett bra pass. Albin, Rolf son, frågade om vad jag tyckte om passet. Alla mina pass den sista tiden har varit kanonpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar