lördag 15 januari 2011

Lördag Heleneholmscrossen Deltävling 2 i Crossmästerskapet 2011


I morse var det dags för andra deltävlingen i Crossmästerskapet 2011. Helenholms IF som var värd för tävlingen. Stack iväg ifrån modern vid halvnio tiden, först buss till Malmö och Värnhem, sedan buss därifrån till Bulltofta. När jag steg upp, var jag otroligt stel i vaderna. Sprang inte så mycket i spikskorna igår, men det var hårda banor i Lund.

Vid halvelva tiden, var det dags att börja uppvärmingen. Sprang varvet som vi skulle springa två gånger på tävlingen. Sprang med Erik Månsson och banläggaren Gunnar Nilsson. Gunnar en riktigt trevlig prick, född 1933. I början var jag nästan på väg att säga att vi fick ta det lite lugnare, ler! Efter uppvärmningen så bytade jag till mina tights istället. Betydligt lättare att röra sig i. Gjorde 5 st koordinationlopp, några med driv, lite streatching.

Exakt 11.30 gick starten, tog det lugnt i början och släppte täten nästan direkt. Efter 500 meters löpning kunde jag höra att CM började att komma närmare. Någon kilometer senare, hade CM sprungit förbi mig, men jag släppte aldrig honom, utan jag det var 8-10 meter emellan oss hela tiden. Efter loppet sa CM att han hade varit rädd för att jag skulle komma ikapp och förbi honom.

Blev tvåa i min klass, efter den omöjliga Anders Olsson. Leder fortfarande mästerskapet, ler! Gäller att suga på karamellen så länge som möjligt.




1 kommentar: